Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις. Οργάνωση και διοίκηση ΜΜΕ. Νομοθεσία ΜΜΕ. Επιχειρηματικές πρωτοβολίες. Δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων. Διαχείριση έργων και πόρων. Μοντέλα ανάπτυξης ΜΜΕ. Λογιστική και κοστολόγηση των ΜΜΕ. Χρηματοδότηση ΜΜΕ. Βιωσιμότητα ΜΜΕ. Ηγεσία. Καινοτομία και ΜΜΕ. Καινοτόμες Ιδέες. Δημιουργικότητα, ανταγωνισμός, τμηματοποίηση αγορών. Σχεδίαση και ανάπτυξη νέων προϊόντων, προώθηση πωλήσεων, αξιολόγηση ΜΜΕ, αξιολόγηση επενδύσεων, ανάπτυξη και αξιολόγηση στρατηγικής, χρηματοοικονομική ανάλυση επενδύσεων.
Εργαστηριακές ασκήσεις: Συνολικά 12 (στο μηχανογραφικό). Εισαγωγή στη χρηματοοικονομική ανάλυση (είδη και ανάλυση χρηματοοικονομικών δεικτών), Έναρξη μια νέας επιχείρησης, Επιχειρηματικά υπολογιστικά εργαλεία (ανάλυση νεκρού σημείου, εκτίμηση κόστους εκκίνησης, ταμειακές ροές), Βασικά στοιχεία επιχειρηματικών σχεδίων, Ανάπτυξη επιχειρηματικού σχεδίου, Εισαγωγή στην οργάνωση και λειτουργία επιχείρησης (1ος κύκλος επιχειρηματικού παίγνιου), Λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων (2ος κύκλος επιχειρηματικού παίγνιου), Αξιολόγηση επιδόσεων και στρατηγικής (3ος κύκλος επιχειρηματικού παίγνιου), Ανάλυση συμπεριφοράς καταναλωτών (1η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ), Τμηματοποίηση αγοράς (2η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ), Προσομοίωση αγοράς και εκτίμηση μεριδίων αγορά (3η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ), Επιλογή στρατηγικής και ανάλυση ανταγωνισμού (4η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ).
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Ορίζει ζητήματα που άπτονται της διανοητικής ιδιοκτησίας (διπλώματα ευρεσιτεχνίας, βιομηχανικά σχέδια, πνευματική ιδιοκτησία, εμπορικά σήματα, εμπορικά ονόματα)
  •  Εξηγεί το περιεχόμενο ενός επιχειρηματικού σχεδίου
  •  Χρησιμοποιεί τον επιχειρηματικό καμβά για την διαμόρφωση μιας επιχειρηματικής πρότασης και διατύπωσης μιας πρότασης αξίας ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας
  •  Αναγνωρίζει τη σημασία και τον ρόλο των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην οικονομία
  •  Ερμηνεύει τις βασικές χρηματοοικονομικές καταστάσεις και την χρηματοοικονομική υγεία των επιχειρήσεων.
  •  Δημιουργεί σχέδια μάρκετινγκ για διάφορα υλικά και άϋλα προϊόντα και υπηρεσίες
  •  Αναπτύσσει επιχειρηματικά σχέδια για δημιουργία παραδοσιακής μορφής επιχειρήσεων όσο και νεοφυών
  •  Εφαρμόζει εξειδικευμένο λογισμικό για την μελέτη σεναρίων μέσω προσομοιώσεων της συμπεριφοράς καταναλωτών
  •  Αναλύει τη συμπεριφορά των καταναλωτών

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    Ανάρτηση υλικού διδασκαλίας στο E-Class          
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    Χρήση excel σε χρηματο-οικονομικά δεδομένα επιχειρήσεων     χρήση ειδικού λογισμικού μάρκετινγκ για την προσομοίωση της αγοράς     Εκπόνηση εργασιών με χρήση λογισμικού
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    Επικοινωνία μέσω Skype και Zoom     Μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης E-Class     

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια 13.0 ώρες (1,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας 30.0 ώρες (2,3 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων 15.0 ώρες (1,2 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 41.0 ώρες (3,2 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδ):
1. Η έννοια και η σημασία των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Διαδικασία αναγνώρισης ΜΜΕ. Οι ΜΜΕ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
2. Διάκριση ΜΜΕ με βάση το αντικείμενό τους, το σκοπό, το φορέα, τη νομική μορφή τους.
3. Χρηματοοικονομική λογιστική ΜΜΕ. Χρηματοοικονομικές καταστάσεις.
4. Είδη ανάλυσης χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
5. Μελέτη προϊόντων καινοτομίας. Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας μιας καινοτομίας.
6. Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία. Διανοητική Ιδιοκτησία. Παραδείγματα.
7. Ανάλυση Επιχειρηματικού Μοντέλου. Ο Επιχειρηματικός Καμβάς.
8. Πρόταση Αξίας. Μελέτη περίπτωσης για την διατύπωση Πρότασης Αξίας.
9. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο.
10. Μάρκετινγκ. Αποφάσεις Μάρκετινγκ. Μοντέλα Συμπεριφοράς Καταναλωτή. Ανάλυση.
11. ΜΜΕ & Εικονικές Επιχειρήσεις
12. ΜΜΕ & Ψηφιακό Μάρκετινγκ
13.Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών. Ειδικό Λογισμικό.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
1. Συνεργασία με φοιτητές. Οργάνωση Εργαστηρίου
2. Έναρξη νέας επιχείρησης
3. Κόστος εκκίνησης νέας επιχείρησης
4. Νεκρό σημείο
5. Χρηματο-οικονομικές καταστάσεις
6. Πολυκριτήρια μοντέλα ανάλυσης συμπεριφοράς καταναλωτών: Παραδείγματα εφαρμογής
7. Η μέθοδος utastar - προτιμησιακά μοντέλα: Παραδείγματα εφαρμογής
8. Παρουσίαση λογισμικού musa και εφαρμογών για ικανοποίηση καταναλωτών
9. Παρουσίαση λογισμικού markex και εφαρμογών για ανάπτυξη νέων προϊόντων και εφαρμογές
10 έως 13. Συνεργασία με φοιτητές για εκπόνηση ομαδικής εργασίας με χρήση χρηματοοικονομικών δεδομένων ή ατομικής εργασίας προσομοίωσης της αγοράς.

 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 70% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση)
Γραπτή Τελική Εξέταση 70% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση 70% (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
Γραπτή Τελική Εξέταση 70% (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Εργαστηριακή Εργασία 30% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Για τα ΜΑ προβλέπεται γραπτή εξέταση μέσω ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών/αντιστοίχισης, ερωτήσεων σύντομης απάντησης και άσκηση με χρήση αριθμητικών δεδομένων, ενώ θα πρέπει να παραδοθεί από τους φοιτητές εργαστηριακή εργασία.

Οι φοιτητές που αναλαμβάνουν ομαδική εργασία εξαμήνου (project) εξετάζονται για την ποιότητα της αναφοράς καθώς και προφορικά για το 70% του τελικού βαθμού.

Η 1η ενότητα του εργαστηρίου εξετάζεται μέσω παράδοσης ομαδικής γραπτής εργασίας, ενώ η 2η ενότητα εξετάζεται μέσω ατομικής εργασίας. Ο μέσος όρος της επίδοσης του φοιτητή στις 2 γραπτές εργαστηριακές εργασίες προσμετρά για το 30% στον τελικό βαθμό.

Διαμορφωτική αξιολόγηση δεν προβλέπεται.
 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Ν.Φ. Ματσατσίνης, Ε. Γρηγορούδης, Χ. Γαγάνης και Κ. Ζοπουνίδης (2010), «Ανάπτυξη και Λειτουργία Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.