01
Οκτ
Τίτλος εργασίας: Στοχαστικός Προσδιορισμός Βέλτιστης Επιλογής Φορτωτών– Φορτηγών σε Υπαίθρια Μεταλλεία/Λατομεία.
Τίτλος εργασίας στα αγγλικά: Stochastic Determination of Optimal Selection of Loaders–Trucks in Open-Pit Mines/Quarries
Τριμελής εξεταστική επιτροπή:
1. Γεώργιος Ξηρουδάκης, επικ.καθηγητής σχολής ΜΗΧΟΠ (Επιβλέπων)
2.Εμμανουήλ Βαρουχάκης, επικ. καθηγητής σχολής ΜΗΧΟΠ
3. Δρ. Γεώργιος Σαράτσης, μέλος ΕΔΙΠ σχολής ΜΗΧΟΠ
Περίληψη
Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η εφαρμογή της θεωρίας ουρών/αναμονής για την προσομοίωση του συστήματος φόρτωσης-μεταφοράς με σκοπό τη βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας του μηχανολογικού στόλου. Μέσω αυτής της μεθοδολογίας επιχειρείται να εξεταστεί η επίδραση της διακύμανσης των χρόνων αναμονής των φορτηγών οχημάτων στις θέσεις φόρτωσης σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις, μέσω τροποποίησης των λειτουργικών παραμέτρων της εκμετάλλευσης (θέσεις απόθεσης, διάταξη μηχανημάτων). Η εργασία αυτή στοχεύει στην εκτίμηση των εκπομπών CO₂, και στην πρόταση εναλλακτικών σεναρίων για το σύστημα φόρτωσης-μεταφοράς αποβλέποντας στη μείωση των εκπομπών ανά μονάδα μεταφερόμενου υλικού. Στην εργασία αυτή εξετάσθηκαν δύο πραγματικές υπαίθριες εκμεταλλεύσεις, ήτοι:
Με την μελέτη των παραπάνω περιπτώσεων και με βάση τον δείκτη συσχέτισης (match factor) και της θεωρία ουράς/ αναμονής αναδείχθηκε η σημασία της σωστής αναλογίας φορτωτών-φορτηγών, της επίδρασης της στους χρόνους αναμονής και στην κατανάλωση καυσίμου. Στην περίπτωση του Ernest Henry το οποίο είναι μεγαλύτερης κλίμακας μεταλλείο επιτεύχθηκε μείωση εκπομπών CO₂ έως και 62% με την τοποθέτηση συστήματος «Τρόλεϊ» στο δρομολόγιο των φορτηγών κατά την έξοδο τους από το μεταλλείο.
Λέξεις Κλειδιά: Υπαίθριες εκμεταλλεύσεις, Θεωρία ουρών/ αναμονής, Εκπομπές αέριων του θερμοκηπίου, Διοξείδιο του άνθρακα (CO₂).
Abstract: This present thesis examines the application of queuing theory to simulate the haulage operation of surface mining operations, aiming to optimize mechanical fleet productivity. The methodology examines the impact of truck waiting time variability at loading points (idle times) in two different case studies, by modifying operational parameters such as dumping locations and equipment layout. Additionally, it includes the estimation of CO₂ emissions and proposes alternative scenarios to reduce emissions per unit of transported material. This study examined two actual open-pit operations, namely:
By studying the above cases and based on the match factor and queueing theory, the importance of the correct loader-truck ratio and its effect on waiting times and fuel consumption was highlighted. In the case of Ernest Henry, which is a larger-scale mine, CO₂ emissions were reduced by up to 62% by installing a "trolley" system on the route taken by trucks as they left the mine.
Keywords: Open pit mining, Queueing theory, Decarbonization, Greenhouse gas emissions, Carbon dioxide (CO₂).