Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Τα Γερμανικά ΙΙ έχουν χαρακτήρα εμβάθυνσης και επιδιώκουν να ενισχύσουν τις βάσεις που δημιουργήθηκαν στα Γερμανικά Ι. Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών για αυτοδύναμη επεξεργασία και κατανόηση διαφόρων μορφών αυθεντικών κειμένων, η επέκταση του υπάρχοντος λεξιλογίου και η παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ακουστική κατανόηση. Η περιγραφή της δομής των προτάσεων καθώς και των δυνατοτήτων σύνθεσής τους στη Γερμανική Γλώσσα, αποτελεί κεντρικό σημείο αναφοράς στα πλαίσια της γραμματικής.
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Περιγράφει Περιγράφει την εκπαίδευση του, το περιβάλλον του και ότι έχει άμεση σχέση με τις εμπειρίες και τις επιθυμίες του με απλό λεξιλόγιο και απλές γραμματικές δομές.
  •  Εξηγεί Εξηγεί σε σύντομο κείμενο, ηλεκτρονικό μήνυμα, φιλική επιστολή, σημείωμα, κάποιο καθημερινό γεγονός, δίνοντας ή ζητώντας πληροφορίες γι΄αυτό.
  •  Χρησιμοποιεί Χρησιμοποιεί χωριζόμενα ρήματα και εκφράσεις, τροπικά και κάποια ανώμαλα ρήματα, απλές δευτερεύουσες προτάσεις στο γραπτό και προφορικό λόγο.
  •  Αναπτύσει Αναπτύσει σύντομα και με απλό λεξιλόγιο το γενικό νόημα απλών γραπτών κειμένων, αξιοποιώντας τα γνωστά μορφοσυντακτικά και λεξιλογικά στοιχεία.
  •  Δημιουργεί Δημιουργήσει μια προφορική παρουσίαση για προσωπικά μελλοντικά σχέδια ή προγραμματισμό κινήσεων με απλό λεξιλόγιο.
  •  Αξιολογεί Αξιολογεί και απομονώνει στο κειμενικό περιβάλλον τις πληροφορίες που απαιτούνται για την κατανόηση κειμένου ή αποσπάσματος αυτού.

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής,     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:
    πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle     διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο     xρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    email     zoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών     

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπαιδευτική Επίσκεψη 6 ώρες (0,5 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 17 ώρες (1,3 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1) προφορικός και γραπτός λόγος - διάδραση - παρουσίαση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
2) κλίση τροπικών ρημάτων Ι - νέα θεματική ενότητα - σύνταξη σύνθετων προτάσεων - απλό αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
3) διάλογοι δραστηριοτήτων προφορικά και γραπτά στα Γερμανικά - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
4) οι μέρες, χρονικές στιγμές μέρας, η ώρα (επίσημος και καθημερινός τρόπος) - προθέσεις - διάδραση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
5) γραπτός λόγος σύνταξη φιλικής επιστολής - αναλυτική επεξεργασία ανάλογου κειμένου - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
6) τροπικά ρήματα ΙΙ - σύνθετες λέξεις - ερωτηματικές λέξεις - σύντομοι διάλογοι - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
7) μάθημα και διάδραση με καθηγητή γερμανικής γλώσσας από τη Γερμανία - θεματική ενότητα προσαρμοσμένη στο επίπεδο των φοιτητών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
8) χωριζόμενα και μη χωριζόμενα ρήματα κλίση και χρήση τους στο γραπτό και προφορικό λόγο - λεξιλόγιο νέας θεματικής ενότητας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
9) επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
10) προσωπική προφορική παρουσίαση για προσωπικά σχέδια και προγραμματισμό κινήσεων - γραπτές σημειώσεις - ερωτήσεις, απαντήσεις - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
11) εξάσκηση στo λεξιλόγιο - απλό αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
12) αναλυτική επεξεργασία απλού κειμένου - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής (σχηματισμός σύνθετων προτάσεων με διάφορετικούς τρόπους) - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
13) κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων στοιχείων και διόρθωση αυτών - διάδραση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις

Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση)
Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση

Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
- Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση (εντοπισμός συγκεκριμένων πληροφοριών)
- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής
- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση
- Ασκήσεις γραμματικής, συντακτικού και λεξιλογίου
 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
Menschen A2 - Kursbuch((ohne DVD-ROM), Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude
Menschen A1 - Arbeitsbuch, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann