Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Με αφετηρία βασικές γνώσεις προερχόμενες από επιμέρους κλάδους των κοινωνικών επιστημών (κοινωνιολογία, ανθρωπολογία, φιλοσοφία, πολιτική οικονομία), προσεγγίζονται αναλυτικά και συνθετικά έννοιες και ζητήματα που αφορούν την ιστορία του πολιτισμού γενικά και ειδικότερα ορισμένες κρίσιμες περιόδους (Ανατολικές δεσποτείες, Αρχαία Ελλάδα, Δυτικοευρωπαϊκός Μεσαίωνας, Αναγέννηση κ.α.). Επίσης, εξετάζονται από κριτική σκοπιά ορισμένες θεωρίες που επιχειρούν να ερμηνεύσουν το σύγχρονο πολιτισμό (συμπεριφορισμός, μεταμοντερνισμός, κλπ).
 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει βασικές έννοιες των πολιτισμικών σπουδών.
  •  Αναφέρει τις διανοητικές πτυχές των πολιτιστικών σπουδών.
  •  Αναλύει το ζητήματα της κουλτούρας.
  •  Διακρίνει το μεταβαλλόμενο πλαίσιο των πολιτισμικών σπουδών και τους μετασχηματισμούς της εργασίας και των εργασιακών σχέσεων του 21 αιώνα.
  •  Εξηγεί τον πολιτιστικό χώρο και τον αστικό τόπο.

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Ηγεσία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:
    1. Χρήση κατά την παράδοση του μαθήματος power point και οπτικοακουστικού υλικού.     2. Ανάρτηση κάθε θεματικής ενότητας που διδάσκεται, διαφανειών, σημειώσεων, περίγραμμα μαθήματος, βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, ανακοινώσεων καθώς και της εξεταστέας ύλης στην πλατφόρμα e-class.     3. Χρήση brainstorming, mentimentor, breakout rooms/zoom κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:
    Επικοινωνία με τους φοιτητές για ανάρτηση ανακοινώσεων, βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, σημειώσεων, διαφανειών, περίγραμμα μαθήματος, εξεταστέας ύλης, επίλυση αποριών μέσω e-class & email (tuc).          

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις 39 ώρες (3,0 ώρες την εβδομάδα)
Φροντιστήρια 10 ώρες (0,8 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 10 ώρες (0,8 ώρες την εβδομάδα)
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας 10 ώρες (0,8 ώρες την εβδομάδα)
Διαδραστική διδασκαλία 31 ώρες (2,4 ώρες την εβδομάδα)


Άλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
1. Μια εισαγωγή στις πολιτισμικές σπουδές. Βασικές έννοιες των πολιτισμικών σπουδών. Η έννοια του Πολιτισμού. Η σχέση μεταξύ “culture” και “civilization”, πνευματικού και υλικού πολιτισμού. Οι διανοητικές πτυχές των πολιτισμικών σπουδών.
2. Πολιτισμός και Κοινωνική Δομή.
3. Κουλτούρα. Νόημα, Γνώση: Η Γλωσσολογική στροφή στις πολιτισμικές σπουδές.
4. Μία νέα παγκόσμια αταξία πραγμάτων; Οικονομία, τεχνολογία και κοινωνική τάξη.
5. Μία νέα παγκόσμια αταξία πραγμάτων; Παγκοσμιοποίηση και Κοινωνική Αλλαγή. Ετερότητα, διαπολιτισμικές και διακοινωνικές σχέσεις.
6. Μία νέα παγκόσμια αταξία πραγμάτων; Κράτος, πολιτική και νέα κοινωνικά κινήματα.
7. Μία νέα παγκόσμια αταξία πραγμάτων; Μεταμοντερνισμός-Νεωτερικότητα.
8. Το άτομο, η κοινωνία και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
9. Πολιτισμικός χώρος και Αστικός Τόπος.
10. Νεότητα, Στυλ και Αντίσταση.
11. Πολιτισμικές Πολιτικές και Πολιτιστική Πολιτική.
12. Πολιτισμός του 21ο αιώνα: 4η βιομηχανική επανάσταση και πολιστική παραγωγή, μετασχηματισμοί της εργασίας, των εργασιακών σχέσεων και η σχέση τέχνης-τεχνολογίας.
13. Επανάληψη της ύλης. Απορίες απο τους φοιτητές. Προετοιμασία των φοιτητών για τις εξετάσεις του εξαμήνου.

 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση)
Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση 100% (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

1. Μωϋσίδης Α.- Παπαδοπούλου Δ. – Πετράκη Γ., (2013), Κοινωνιολογία και κοινωνικός μετασχηματισμός στη σύγχρονη Ελλάδα, Εκδόσεις Gutenberg.
2. Φίλιας, Β (2000), Κοινωνιολογία του πολιτισμού, τ.1 και τ.2, Εκδόσεις Παπαζήση.
3. Barker & Jane (2021), Πολιτισμικές σπουδές. Θεωρία και Πρακτική.
4. Hall, B. Gieben (2003): Η Διαμόρφωση της Νεωτερικότητας. Οικονομία, Κοινωνία, Πολιτική, Πολιτισμός. Εκδόσεις. Σαββάλας.
5. Hughes, Μ, Kroehler, C (2014): Κοινωνιολογία. Οι βασικές έννοιες. Νέα αναθεωρημένη έκδοση. Εκδόσεις Κριτική.
6. Διαφάνειες Μαθήματος (e-class)-Σημειώσεις Διαλέξεων.