Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Slide background

Περιεχόμενο μαθήματος :

Μέγεθος και σχήμα τεμαχιδίων, ισοδύναμη διάμετρος σφαίρας, επιφάνεια και όγκος τεμαχιδίων, ειδική επιφάνεια, κατάτμηση, μηχανές κατάτμησης, διαγράμματα ροής κατάτμησης, μελέτη κλειστών κυκλωμάτων κατάτμησης, δείκτης έργου, ταξινόμηση κατά µέγεθος, κοσκίνιση, υδροταξινόµηση, αεροταξινόµηση, κατανομή μάζας, ισοζύγια μάζας, συναρτήσεις κατανομής μεγέθους τεμαχιδίων, μελέτη διεργασιών αφυδάτωσης (πάχυνση, διήθηση & ξήρανση), προσδιορισμός διαστάσεων παχυντών, συσσωµάτωση και σφαιροποίηση. Φροντιστηριακές και εργαστηριακές ασκήσεις.

Εργαστηριακές Ασκήσεις: 1. Δοκιμές θραύσης τεμαχίων ασβεστολίθου σε σιαγονωτό και σε κωνικό σπαστήρα, 2. Δοκιμές λειοτρίβησης ασβεστολιθικού υλικού σε ραβδόμυλο, 3. Υδροταξινόμηση, 4. Αεροταξινόμηση, 5. Δοκιμές πύκνωσης πολφού και 6. Διήθηση.

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αξιολογεί τις ιδιότητες των τεμαχιδίων (μέγεθος, σχήμα, επιφάνεια κ.α.) και τις ιδιότητες πληθυσμών περισσοτέρων του ενός τεμαχιδίων (κατανομή μάζας και αριθμού τεμαχιδίων) στα διάφορα μεγέθη κ.α.
  • Εκτιμάει (Υπολογίζει) ισοζύγια μάζας κυκλωμάτων μείωσης του μεγέθους
  • Απομνημνεύει τους βασικούς τύπους μηχανών θραύσης, λειοτρίβησης, ταξινόμησης κ.α.
  • Σχεδιάζει (Αναλύει) ανοιχτά και κλειστά κυκλώματα θραύσης, κυκλώματα λειοτρίβησης, αφυδάτωσης κ.α.
  • Κατανοεί τις διαδικασίες αφυδάτωσης (πάχυνση, διήθηση και ξήρανση), μείωσης του μεγέθους κ.α.

 

Γενικές Ικανότητες :

Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :

  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Γραπτή επικοινωνία
  • Προφορική επικοινωνία
  • Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  • Χρήση Υπολογιστή
  • Επίλυση προβλημάτων

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :

Στη Διδασκαλία:  
    Χρήση power point    Υποστήριξη του συστήματος ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (Open eClass) 
Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:  
    Χρήση power point    Υποστήριξη του συστήματος ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (Open eClass) 
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:  
    Υποστήριξη του συστήματος ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (Open eClass)    Ιδρυματικό email 

 

Οργάνωση διδασκαλίας :

 

Διαλέξεις26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Φροντιστήρια13.0 ώρες (1,0 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις26.0 ώρες (2,0 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας25.0 ώρες (1,9 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη35.0 ώρες (2,7 ώρες την εβδομάδα)


Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
OrganizationComment0:
1. Εισαγωγή (στόχοι μαθήματος, μεταλλευτική ορολογία, έρευνα, εξόρυξη, εμπλουτισμός & μεταλλουργία), αντικείμενα που πραγματεύεται η μηχανική προπαρασκευή.
2. Τεμαχίδια (ορισμός, μέγεθος & σχήμα, ισοδύναμη διάμετρος, προσδιορισμός μεγέθους).
3. Επιφάνεια και όγκος τεμαχιδίου, κατανομή επιφάνειας τεμαχιδίων, ειδική επιφάνεια τεμαχιδίου και πληθυσμού τεμαχιδίων, άσκηση κατανομής ειδικής επιφάνειας.
4. Στόχοι και μελέτη κατάτμησης, στάδια κατάτμησης, θραύση, μηχανές θραύσης, διαγράμματα ροής.
5. Μηχανές λειοτρίβησης, μηχανισμός λειοτρίβησης, τύποι μηχανών λειοτρίβησης, διαγράμματα ροής, ασκήσεις σε κλειστά κυκλώματα λειοτρίβησης.
6. Κοσκίνιση, κόσκινα (εργαστηριακά & βιομηχανικά), κοκκομετρική ανάλυση, αθροιστικές κατανομές μάζας, ασκήσεις κοκκομετρικής ανάλυσης.
7. Ισοζύγια μάζας στο κόσκινο, απόδοση κοσκίνου, ασκήσεις στα κόσκινα.
8. Ανοιχτά & κλειστά κυκλώματα θραύσης, μελέτη άμεσου & έμμεσου κλειστού κυκλώματος θραύσης, ασκήσεις.
9. Συναρτήσεις κατανομής μάζας, αθροιστικές κατανομές, ασκήσεις.
10. Υδροταξινόμηση, καθίζηση, ροές (στρωτή, μεταβατική και τυρβώδεις), άσκηση καθίζησης στερεών σε νερό.
11.Υδροταξινόμηση, τύποι υδροταξινομητών, ισοζύγια μάζας στους υδροταξινομητές, ασκήσεις.
12. Αφυδάτωση, παχυντές, προσδιορισμός διαστάσεων παχυντών, ασκήσεις στους παχυντές.
13. Διήθηση, μηχανές διήθησης, συσσωµάτωση & σφαιροποίηση, ασκήσεις.




OrganizationComment1:
 

Αξιολόγηση :

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση:

Γραπτή Τελική Εξέταση80%(Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Γραπτή Τελική Εξέταση80%(Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
Γραπτή Τελική Εξέταση80%(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
Ομαδική Εργασία20%(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :

-Wills, B.A.; Finch, J. Will’s mineral processing technology. An introduction to the practical aspects of ore treatment and mineral recovery, 8th edn.
Butterworth-Heinemann, Oxford, 2016
-Σταμπολιάδης, Η. Μηχανική των Τεμαχιδίων, Συμμετρία, 2017
-Petrakis, E.; Stamboliadis, E.; Komnitsas, K. 2017. Identification of optimal mill operating parameters during grinding of quartz with the use of
population balance modeling. KONA Powder and Particle Journal 34, 213-223
-Petrakis, E.; Komnitsas, K. 2019. Effect of energy input in a ball mill on dimensional properties of grinding products. Mining, Metallurgy &
Exploration, 36 (4), 803-816
-Petrakis, E.; Komnitsas, K. 2021. Development of a non-linear framework for the prediction of the particle size distribution of the grinding products.
Mining, Metallurgy & Exploration, DOI: doi.org/10.1007/s42461-021-00388-w